כמה עולה טיפול פסיכולוגי?

רוצה לדעת כמה עולה פסיכולוג פרטי מומלץ באזור מגוריך?
המדריך הבא יעשה לך סדר בנושא עלות טיפול פסיכולוגי.

כמה עולה טיפול פסיכולוגי איור

כיצד נקבע כמה עולה פגישה עם פסיכולוג פרטי?

מחיר פסיכולוג פרטי מתחיל לרוב ב-250 ₪ לפגישה, אך יש גם פסיכולוגים פרטיים שיגבו פחות. בכל אופן אין עלות אחת ויחידה לטיפול פסיכולוגי. עלות הטיפול נקבעת בהתאם למספר פרמטרים, ואלו העיקריים שבהם:

מידת הניסיון של הפסיכולוג – באופן הגיוני למדי, פסיכולוג מנוסה יגבה סכום גבוה יותר עבור כל טיפול ביחס לפסיכולוג מתחיל. המטופל משלם גם על הניסיון והוותק שצבר הפסיכולוג.

סוג הטיפול המוענק – ישנם הבדלים רבים בין טיפול CBT, טיפול דינאמי, טיפול פסיכואנליטי, טיפול במשחק – ועוד. כל טיפול מצריך מהפסיכולוג הכנה והשקעה ברמה אחרת, וכמו כן גם מאמץ רגשי אחר.

משך הטיפול – ישנם הבדלים בעלות בין טיפול קצר-מועד, כמו טיפול פסיכולוגי CBT, שאורך כ-12 מפגשים, לבין טיפול פסיכואנליטי, שנערך מספר פעמים בשבוע.

שיטת הטיפול – קיימים הבדלים בין טיפול פרטני המוענק בקליניקה הפרטית של הפסיכולוג לבין טיפול פסיכולוגי בבית, שלרוב יהיה יקר יותר, מכיוון שהוא מצריך מהפסיכולוג להגיע לבית המטופל, וזה דורש זמן ומאמץ. באותה המידה בדיוק, טיפול קבוצתי יהיה זול יותר לכל מטופל ביחס לכמה שמטופל יחיד יצטרך לשלם עבור טיפול פרטני.

בחירה אישית של הפסיכולוג – פסיכולוגים פרטיים הם עצמאיים שמנהלים עסק, וכמו כל איש מקצוע באשר הוא, גם להם יש העדפות ופרמטרים שונים שמשפיעים על העלות שהם גובים עבור השירות שהם מעניקים, שבמקרה זה הוא כמובן טיפול פסיכולוגי. בין הפרמטרים ניתן לציין למשל עלויות הכרוכות בתפעול העסק, כמו עלות השכרת קליניקה.

החזר על עלות טיפול פסיכולוגי הנערך במסגרת פרטית

קיימים מצבים בהם תוכלו לקבל החזר כספי מחברת הביטוח או מקופת החולים שלכם עבור טיפולים פסיכולוגיים שערכתם אצל פסיכולוג פרטי. כדאי לבדוק מראש את תנאי פוליסת הביטוח שלכם או את הזכאות שלכם בקופת החולים בשביל להבין האם תוכלו לקבל החזר ומה יהיה הגובה שלו, ובמיוחד אם העניין הכלכלי הוא בעל חשיבות גדולה עבורכם.

אם תבדקו מראש, לא תתאכזבו או תופתעו לרעה בדיעבד. גם אם לא בדקתם את עניין ההחזר הכספי מראש, כדאי לעשות זאת גם לאחר שכבר בוצע הטיפול וכבר שלמתם עליו – אין לכם מה להפסיד. על מנת לקבל את ההחזר, לרוב יש לצרף מסמכים רלוונטיים שמהווים הוכחה לקיום הטיפול ולגובה העלות שלו.

כיצד ניתן לקבל טיפול פסיכולוגי במחיר מוזל מפסיכולוגים פרטיים?

ניתן לפנות לקופת החולים, לחברת הביטוח או למשרד הבריאות בשביל לקבל טיפול פסיכולוגי במחיר מוזל. יכול להיות שתעבדו עם פסיכולוגים שמקבלים באופן פרטי ומשתפים פעולה עם הקופה או החברה, משמע יש להם הסדר איתה. לחילופין יכול להיות שמדובר במטפלים ציבוריים או במתמחים שעדיין נמצאים בהכשרה מעשית.

במידה ומדובר בפסיכולוג פרטי שיש לה הסדר איתו, קופת החולים תוכל להפנות אתכם אליו, והעלות שתשלמו לכל טיפול תהיה מופחתת. יש לדעת שבאופן זה סביר להניח שתאלצו לחכות הרבה יותר זמן עד לקבלת הטיפול בפועל, לא תהיה לכם אפשרות לבחור את הפסיכולוגים בעצמכם או שתקבלו פסיכולוגים שלא מתאימים לטיפול בעניין הספציפי שלכם. אלו חסרונות שחשוב לשקול מראש, ולרוב האופציה הטובה ביותר היא לפנות באופן פרטי לקבלת טיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוגים מוסמכים ומומלצים.

כמה עולה טיפול פסיכולוגי תמונה

האם טיפול אצל פסיכולוג פרטי הוא בהכרח טיפול יקר?

ישנם אנשים שחושבים שמחיר טיפול פסיכולוגי הוא יקר – ולכן נמנעים ממנו. חלקם חושבים שהוא יקר באופן לא פרופורציונאלי. נתחיל מכך שאין ספק שלא מדובר בשירות זול, ושהעניין הכלכלי הוא תמיד חשוב והגיוני להתחשב בו – ולא משנה באיזה שירות מדובר. כן אפשר לתהות האם הוא באמת יקר ביחס לתועלת שהוא מעניק וביחס למספר נתונים נוספים.

לדוגמה, פסיכולוגים קליניים משלימים תואר ראשון בפסיכולוגיה, שאורך לכל הפחות 3 שנים, ולאחר מכן לומדים פסיכולוגיה בהתמחות קלינית לתואר שני, מה שלוקח להם עוד שנתיים לכל הפחות. בסיום התואר השני הם צריכים לעבור פרקטיקום וסטאז' שאורכים בין 4 ל-6 שנים נוספות. מדובר אפוא בתהליך ארוך ומפרך, שרק בסופו הם יכולים לקבל מטופלים לטיפול.

בהתחשב בכמות השנים ובמאמץ שיש להשקיע בשביל להיות פסיכולוג קליני מתחיל ובכמות הידע שהפסיכולוגים צוברים בזמן הזה – לא בטוח שמדובר בשירות יקר. אם מדובר בפסיכולוג מנוסה, יש לקחת בחשבון גם את שנות הניסיון והוותק שהוא צבר – שקשה להדביק להם מחיר. לבסוף, אם לוקחים בחשבון את ההשפעה האדירה שהוא יכול לחולל בחייהם של אנשים, ובאמת מחולל בפועל – אנחנו מאמינים שבהחלט מדובר בשירות ששווה לשלם עליו כל עוד אפשר.

מחיר טיפול פסיכולוגי – סיכום והמלצות

העלות לשעת טיפול פסיכולוגי פרטי היא לא נמוכה, אבל בסופו של יום, מדובר בבריאות הנפשית שלכם ובאיכות החיים שלכם – לכן כל עוד אתם חושבים ומרגישים שתוכלו להפיק תועלת רבה מקבלת טיפול, ויש לכם את היכולת הכלכלית לעשות זאת – אכן כדאי לעשות זאת. אין מחיר לבריאות שלכם ולאיזון הרגשי המיוחל.

במידה ואתם חווים קשיים כלכליים, ניתן לפנות לקבלת טיפול פסיכולוגי דרך פסיכולוג ציבורי או פסיכולוג פרטי שיש לו הסדר עם חברת הביטוח או עם קופת החולים, אך האופציה הטובה ביותר היא ללא ספק לפנות לפסיכולוגים פרטיים. כך תזכו לקבל את הטיפול הטוב, הקשוב והמדויק ביותר. כך תוכלו לבחור את הפסיכולוג בעצמכם ולהיות בטוחים שהוא מתאים לכם, וגם להחליף פסיכולוג במידה ותרגישו שאין לכם כימיה מספקת איתו.