אבחון פסיכולוגי מחיר

חיפשת כמה עולה אבחון פסיכולוגי בישראל?
המדריך הבא יעשה לך סדר בנושא עלות אבחון פסיכולוגי.

אבחון פסיכולוגי מחיר איור

כמה עולה אבחון פסיכולוגי?

אבחון פסיכולוגי נועד לבחון מגוון רחב של קשיים שילד או מבוגר סובל מהן, וכדי לעשות זאת הוא כולל מספר מבדקים שונים המבוצעים על ידי פסיכולוג או פסיכולוגית.

המחיר של אבחון פסיכולוגי בדרך כלל נע סביב כמה אלפי שקלים אך אין מחיר אחיד לאבחון מכיוון שהוא מותאם לפי הצורך הספציפי של אותו נבדק.

גם אם הנבדק זקוק לאבחון הפסיכולוגי הכי 'פשוט' וסטנדרטי, ישנם משתנים רבים שעשויים להשפיע על מחירו של האבחון הפסיכולוגי.

משתנים המשפיעים על מחיר אבחון פסיכולוגי

אבחון פסיכולוגי כולל קודם כל ראיון קליני שלפיו הפסיכולוג או הפסיכולוגית יכולים להכיר לעומק את הנבדק, לשמוע את חוויותיו האישיות ולגבש רושם כללי ובסיס לאבחון לפי הצורך הספציפי.

לאחר הראיון מבוצעים שלל המבדקים השונים וביניהם: מבחני אינטליגנציה (IQ) ובחינות מסוגלות בתחום השפה, החישובים, הראייה וההתנהגות, לרבות בדיקה של מוטוריקה עדינה וגסה.

לעיתים יידרשו הערכות נוספות מלבד מבדקים אלו, כדי לקבל מידע נוסף על הנבדק כמו תחושותיו, ההשלכות הרגשיות שלו, מחשבות אוטומטיות ועוד.

כמו כן, ייתכנו תוספות המערבות גורמים מחוץ לקליניקה של הפסיכולוג, כמו למשל ראיונות ועדויות מצד אנשים אחרים בסביבתו של הנבדק וכן תצפיות שיפקחו על התנהגותו ויחסיו עם אחרים.

ההערכות והתוספות לא תמיד יכללו במחיר הראשוני שיציעו לכם, ולכן חשוב לוודא מה המחיר כולל בדיוק.

מעבר לכך, קיימים משתנים אחרים שיכולים להשפיע על מחיר האבחון, כמו ותק המוסד או הגורם המאבחן והניסיון שלו, מיקומו הגיאוגרפי של המוסד, זמינות התורים שבו וגם מאפייניו של הנבדק: גילו, מצבו ועוד.

אבחון פסיכולוגי לילדים – מחיר ותוצאות

במקרים מסוימים, הורים אשר מבחינים בעיכוב אצל הילד בפן ההתנהגותי, הרגשי, הלימודי או ההתנהגותי, מחפשים קודם את הטיפול שיוכל לסייע לו לקפוץ מעל המשוכה, להדביק את הפער ולהמשיך להתפתח.

אך הבעיה היא שקשה מאוד לטפל בעיכוב אם לא יודעים את הגורמים המדויקים שהובילו אליו מלכתחילה.

גם הטיפול המוצלח ביותר יהיה לא רלוונטי עבור הבעיה הלא נכונה, ולכן עם כל הרצון הטוב להתחיל ולטפל – קודם כל יש לעשות את 'עבודת המחקר' שתאתר בדיוק את הנקודות שבהם יש להשקיע בטיפול.

זוהי בדיוק המטרה של אבחון פסיכולוגי. אבחון עושה את עבודת הרקע, בוחן את שלל הגורמים האפשריים שהובילו לעיכוב, לקושי או לבעיה, ומאתר את החולשות לצד החוזקות: מגבש תמונת בסיס שממנה אפשר לעבוד.

לפיכך, מחירו של אבחון פסיכולוגי מוצלח בסופו של דבר משתקף בדרך טיפולית מדויקת ונכונה שחוסכת לעצמה את הטיפולים המיותרים שעלולים לעלות הרבה כסף, כמו גם את התסכול ותחושות הייאוש גם של הילד וגם של ההורים.

חשוב לזכור שבכל מה שמדובר בילדינו, זמן שווה יותר מכל הכסף שבעולם, והזמן הוא קריטי במיוחד. איש לא יחזיר לילד את השנים האבודות שבהן התפתח, למד וצבר אלפי חוויות, קשיים והצלחות שיצרו לו את אופיו וביטחונו.

אבחון פסיכולוגי מחיר תמונה

האם יש לאבחון פסיכולוגי מחיר קבוע בישראל?

כשאתם מבררים לגבי אבחון פסיכולוגי, חשוב להיות מודעים למורכבות שלו ולכך שאף על פי שמרבית המבדקים אמורים להיות זהים ונערכים באופן קפדני ומדויק באותה צורה, עדיין לא יהיה אבחון אחד שיהיה דומה למשנהו.

מדוע? כי כל אדם הוא שונה, והמאבחנים אינם רובוטים – חלק מתפקידם הוא להיות קשובים לנבדק, גם אם הוא ילד וגם אם הוא מבוגר, ולשים לב היכן הוא זקוק להדרכה והכוונה כדי לבטא את עצמו ככל הניתן דרך האבחון.

הקריאה הייחודית של איש המקצוע דרך תשובותיו ופעולותיו של הנבחן, היא שתוכל לתת את התמורה המספקת ביותר עבור האבחון ולסייע בגיבוש הערכה פסיכולוגית מיטבית ככל האפשר.

כיסוי עלות אבחון פסיכולוגי דרך הביטוח

גם אם המחיר של אבחון פסיכולוגי איכותי נשמע לכם יקר מאוד – אל תאמרו נואש, סביר מאוד שתוכלו לכסות את העלות שלו, באופן חלקי ולפעמים מלא, דרך ביטוחי הבריאות הקיימים שלכם.

כיום פוליסות ביטוח רבות של החברות הפרטיות בישראל כוללות אבחונים פרטיים כאלה ואחרים, ביניהם גם אבחון פסיכולוגי.

אך שימו לב: כדי לקבל את ההחזר הכספי בגין האבחון הפסיכולוגי, תצטרכו קודם כל ליצור קשר עם נציג מחברת הביטוח ולוודא מראש אילו רכיבים של האבחון הפוליסה שלכם כוללת ומה תידרשו לעשות כדי לקבל את הכיסוי עבורו.

ברוב המקרים תצטרכו להגיש את המסמך המאשר שביצעתם את האבחון הפסיכולוגי במכון הפרטי, או לפחות ששילמתם עבורו, אך ישנן פוליסות הדורשות גם לראות הפניה רלוונטית מגורם מקצועי.

כמו כן, חברות ביטוח מסוימות אולי ידרשו את הרשימה של המבדקים שעברתם במהלך האבחון, דבר שאפשר לקבל בקלות דרך הפסיכולוג או הפסיכולוגית שניהלו עבורכם את האבחון.

בדקו את כל האפשרויות, בדקו את כל הפרטים וארגנו את המסמכים או האישורים הדרושים מראש.

כך תוכלו לעבור את האבחון הפסיכולוגי בראש שקט כפליים: מצד אחד תדעו שאתם פועלים למען איתור הבעיה שמסבה קושי כה רב, ומצד שני תחסכו לעצמכם כספים שאתם משלמים גם ככה לחברת הביטוח.