אבחון פסיכודיאגנוסטי מחיר

חיפשת כמה עולה אבחון פסיכודיאגנוסטי בישראל?
המדריך הבא יעשה לך סדר בנושא עלות אבחון פסיכודיאגנוסטי.

אבחון פסיכודיאגנוסטי מחיר איור

כמה עולה אבחון פסיכודיאגנוסטי?

אם אתם מבררים לגבי ביצוע אבחון פסיכודיאגנוסטי, סימן שאתם או ילדיכם נדרשתם לבדיקת מקורם של קשיים ובעיות שונות בתחום הקוגניטיבי, רגשי, התנהגותי או חברתי.

לאבחון פסיכודיאגנוסטי יש את היכולת לברור מבין שלל רחב של בעיות אפשריות ולאתר את הקושי או הקשיים הספציפיים שאיתם הנבחן מתמודד.

מדובר באחד האבחונים המורכבים לביצוע, בין היתר משום שהוא כולל מבדקים רבים ושונים ויכול להיארך גם יותר מ-8 שעות, תוך חלוקה למספר פגישות כמובן.

משום כך אחד הנושאים המעניינים ביותר אנשים המעוניינים באבחון פסיכודיאגנוסטי הוא העלות שלו.

אך נדגיש כבר כעת: אין תשובה אחת לשאלה זו, גם מכיוון שאבחון איכותי הוא ספציפי עבור כל אדם וגם מכיוון שישנם משתנים רבים שיכולים להשפיע על המחיר, אפילו כשמדובר באבחון סטנדרטי.

מחיר אבחון פסיכודיאגנוסטי איכותי

אחד העקרונות החשובים ביותר כשמדובר באבחון פסיכודיאגנוסטי הוא האיכות שלו. חשבו על כך בצורה הזו: כשיש לכם מכאוב פיזי, אתם כנראה תעדיפו טיפול של רופא מוסמך שידאג לבחון את כל היבטי הבעיה, נכון?

כך הדבר גם במצב של מכאוב נפשי. חשוב מאוד שהגורם המאבחן יהיה מומחה לתחום, פסיכולוג או פסיכולוגית שתחום התמחותם הוא אבחון פסיכודיאגנוסטי, וניסיון בהעברת אבחונים רבים כאלו כמובן יהיה עדיף.

ה"מחיר" שאותו תשלמו עבור אבחון לא איכותי, שלא נעשה בתשומת לב מלאה אליכם או לילד שלכם, עלול להיות יקר הרבה יותר מכל סכום כספי.

אבחון לא מדויק, לא מקיף מספיק, לא מקצועי או שנעשה רק כדי "לסמן וי" עלול שלא לאתר קשיים ובעיות שורשיות. במקרה כזה, אתם או ילדיכם לא תקבלו את הטיפול הנכון לבעיה ותמשיכו לחוות תסכול מתמשך.

זה אפילו גרוע יותר מן המצב הראשוני טרם האבחון, כי ככל הנראה שלא תשובו לבצע אבחון פסיכודיאגנוסטי נוסף ופשוט תחשבו שאין יותר מה לעשות בנידון, כשלמעשה הייתם יכולים כבר למצוא את עצמכם על הנתיב הנכון להתמודדות טובה יותר ולריפוי.

השפעה חריגה על שינוי במחיר אבחון פסיכודיאגנוסטי

פעמים רבות באבחון פסיכודיאגנוסטי איכותי אין מחיר קבוע מראש וזאת מכיוון שכל אבחון מותאם ברמה הספציפית לנבחן שמבצע אותו.

אבחון כזה מתחיל קודם כל בראיון קליני עם איש המקצוע שבו הוא יחקור מהי הסיבה לאבחון, מה הנבחן מרגיש, מה סביבתו טוענת, מה ההפרעות העיקריות ועוד.

הראיון הזה הוא הבסיס ליצירת אבחון מותאם אישית עבור הבעיות הנחשדות, תוך השפעה על כמות המבדקים שהנבחן יידרש לבצע כמו גם על אורכו הסופי של האבחון.

כמובן שמספר המבדקים והאורך של האבחון משפיעים גם על מידת הזמן שיידרש לגורם המקצועי לסכם את התוצאות ולגבש מסמך המלצות מתאים, מורכב ככל שיידרש.

כל אלו הן סיבות לגיטימיות לשינוי במחיר של אבחון פסיכודיאגנוסטי.

אבחון פסיכודיאגנוסטי מחיר תמונה

ממה מושפעת עלות אבחון פסיכודיאגנוסטי?

גם אבחון פסיכודיאגנוסטי 'סטנדרטי' שאינו מצריך התאמה למקרה ספציפי, מושפע מגורמים שונים:

1. מיקום האבחון – כמו שירותים רבים אחרים, גם מחירו של אבחון פסיכודיאגנוסטי יכול להיות מושפע ממיקום גיאוגרפי. במרכז הארץ אבחון יכול לעלות יותר מאשר במקומות נידחים, ולו רק בגלל עומס על המאבחנים.

2. מוסד מטפל – אבחון הנעשה באופן פרטי כמעט תמיד יהיה יקר יותר מאשר מוסדות ציבוריים המאפשרים אבחון דיאגנוסטי, אך למחיר הגבוה תהיה הצדקה בדמות תנאים טובים יותר של המוסד הפרטי לעומת הציבורי.

3. טיב המאבחן או המאבחנת – מאבחנים בעלי ניסיון רב ומומחיות בתחום עשויים לגבות מחיר גבוה יותר עבור אבחון, בין היתר בשל המקצועיות שלהם ועובדת היותם מבוקשים עבור עבודתם האיכותית.

מה חשוב לבדוק בבירור מחיר של אבחון פסיכודיאגנוסטי?

צורך ספציפי – אם ידועה לכם הסיבה האפשרית לקושי שלכם או של הילד, בדקו מבעוד מועד כי המאבחן או המאבחנת מומחים בתחום הספציפי הזה, למשל הקשת האוטיסטית, ADHD (הפרעות קשב) או לקויות למידה.

תוספות נדרשות – שימו לב כי אבחון איכותי אמור לכלול גם ראיון קליני בתחילת האבחון וגם שיחת משוב עם הסברים והמלצות. בדקו כי המחיר שמציגים לכם כולל גם את המבדקים עצמם וגם את השיחות הנוספות.

לוח זמנים – חשוב שתהיו מודעים לזמינות התורים, לאורכו האפשרי של האבחון ולמשך הזמן שעובר עד שמתקבלות תוצאות. לעיתים מחיר גבוה יותר יוכל להתאים טוב יותר ללוח זמנים קצר וצפוף.

מחיר סביר לאבחון פסיכודיאגנוסטי והשווי שלו עבור חייכם

לסיכום, ראינו כי ישנם משתנים רבים שיכולים להשפיע על העלות של אבחון פסיכודיאגנוסטי, וגם מחיר הנחשב "סביר" הוא כזה שמשוקלל לפי הצרכים שלכם, מקום מגוריכם, רמת המקצועיות של המאבחן ועוד.

בנוסף, מכיוון שאבחון פסיכודיאגנוסטי איכותי לרוב יותאם באופן ספציפי עבורכם או עבור הילד, מחירו ייקבע באופן פרטני וזאת כדי להבטיח שניתנת תשומת לב מלאה לשלל ההיבטים שיכולים להשפיע על הבעיה או הקושי, לאתר אותם עד תומם ולהביאם לידי פתרון.