כמה עולה פסיכולוג פרטי?

רוצה לדעת כמה עולה טיפול פסיכולוגי פרטי באזור מגוריך?
המדריך הבא יעשה לך סדר בנושא מחיר של פסיכולוגים פרטיים.

כמה עולה פסיכולוג פרטי איור

הקריטריונים שקובעים כמה עולה פגישה עם פסיכולוג

טיפול פסיכולוגי הוא לא מוצר מדף, אלא שירות מגוון מאוד שמחירו מורכב בין היתר מקריטריונים הקשורים למטפל, למטופל ולאופן צריכת השירות.

המטפל – מחיר פגישה יכול להשתנות לפי ותק, הכשרה ספציפית (פסיכולוג קליני, פסיכולוג התפתחותי, פסיכולוג תעסוקתי ועוד), ביקוש של אותו פסיכולוג פרטי ואפילו המיקום שלו בארץ. כפי שניתן להניח, ככל שהפסיכולוג יותר מנוסה, מומחה בתחומו, מבוקש ומצוי במרכז, כך מחירו יעלה בהתאם.

המטופל – השאלה כמה עולה פגישה אצל פסיכולוג מגולמת לפי גיל, רמת קושי או צורך בטיפול, יכולת כלכלית (מטפלים מסוימים מתאימים מחירים נמוכים למי שידם אינה משגת) וכן אוכלוסייה מיוחדת, כמו למשל סטודנטים הזכאים לטיפולים באופן מוזל דרך המוסד האקדמי שבו הם לומדים.

אופן צריכת השירות – מחיר פגישה משתנה לפי הדרך שבה מקבלים את השירות, למשל במגזר הציבורי (קופות חולים, שירותים פסיכולוגיים ציבוריים, עמותות) שבו המחיר יכול להיות זול יותר, לפעמים ב-50% מאשר במגזר הפרטי (פסיכולוגים עצמאיים, קליניקות פרטיות, מכונים פרטיים או אקדמיים).

יש להתחשב בקריטריונים הללו כשבודקים כמה עולה טיפול אצל פסיכולוג פרטי, אך לא במטרה לקבל את הטיפול הזול בהכרח, אלא את המתאים עבור כל מטופל ומטופל.

חשוב לזכור כי שירות זול יותר לאו דווקא משתלם, מכיוון שטיפול שאינו משיג את מטרותיו כמוהו כבזבוז גם של זמן וגם של הכסף ששולם ולא התקבלה בעדו תמורה.

המטרה היא לא להשיג את הכי נמוך, אלא להיטיב את איכות החיים – ולעיתים כדי לעשות זאת, נצטרך לבחור במטפל מקצועי "יקר" לפי הסטנדרטים הכלליים, אבל משתלם עבורנו, כי הוא זה שיספק לנו את התוצאות בזמן הקצר ביותר, או באופן היעיל ביותר.

כבר על הכורסא: כמה עולה טיפול פסיכולוגי פרטי?

הנטייה לבחור בטיפול מוזל מגיעה מתוך ההנחה שטיפול פסיכולוגי יכול להימשך כמה חודשים ושנים. עם זאת, ישנם טיפולים מסוימים שהם קצרים באופן יחסי ולא פחות אפקטיביים, כמו למשל טיפול CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) שאופיו ממוקד ומעשי מאוד.

בכל אופן, החישוב לא תמיד מסתכם בבחינת כמה פסיכולוג לוקח לשעה, מכיוון שפסיכולוגים פרטיים מסוימים עשויים להתחשב במטופל שצריך סדרת טיפולים ממושכת ולהפחית את עלות כל פגישה בודדת בהתאם לאורך התהליך.

נוסף על כך, בישראל כמו בישראל, ניתן להתמקח גם על טיפול פסיכולוגי, אף שזה לא מקובל אצל כל המטפלים. פסיכולוגים פרטיים יכולים לאפשר הנחות למי שמצהירים שיכולתם הכלכלית נמוכה, ובאופן כללי ניתן לסכם כי מחיר פגישה לא יהיה קבוע אלא ישתנה בהתאם ליכולת הכלכלית של המטופל.

רבים מהאנשים מעדיפים מראש לפנות לטיפולים מוזלים בשירות הציבורי, למשל אצל פסיכולוגים שעובדים עם קופות החולים. עם זאת, הסבסוד הוא רק עבור חלק מהפגישות, ואם התהליך לא הושלם בזמן שהוקצב, המטופל יידרש לשלם מחיר מלא כדי להמשיך, או להיפרד מהמטפל שלו ללא תוצאות.

מה שרצית לדעת מחירים של פסיכולוגים פרטיים

כפי שצוין, ההבדל בין מחיר של טיפול פסיכולוגי במגזר הציבורי יכול להגיע ל-50% ממחירו של טיפול במגזר הפרטי. לדוגמה, טיפול בקליניקה פרטית יכול להיות בממוצע בין 300-800 ש"ח, לעומת טיפול של פסיכולוג שעובד עם קופת החולים שיעלה בממוצע בין 100-250 ש"ח.

עם זאת, בזמן שטיפול זול במגזר הציבורי לעיתים יוגבל בסבסוד שלו, או יבוצע על ידי מתמחים או חסרי ניסיון, אצל רוב הפסיכולוגים הפרטיים המוסמכים – מחיר גבוה ישקף לרוב ניסיון ומומחיות שיכולים בסופו של דבר להשתלם יותר מבחינת המחיר, האנרגיות והזמן הנדרשים לטיפול.

גם בקרב פסיכולוג פרטי המחיר נקבע על סמך שלל קריטריונים שונים, לרבות האפשרות לערוך טיפול פסיכולוגי בקליניקה הפרטית לעומת בביתו של המטופל.

מטפלים מסוימים אף מאפשרים טיפול פסיכולוגי אונליין – כלומר דרך שיחת וידיאו או 'זום' – מה שמוזיל להם עלויות של נסיעות ולפיכך גורר גם את הורדת מחירים לטיפול עצמו.

כמה עולה פסיכולוג פרטי תמונה

פגישה עם פסיכולוג פרטי: מחיר ששווה לשלם

אם בעבר טיפול פסיכולוגי היה דבר שהתביישו בו, היום המצב שונה לחלוטין. כיום, אנשים מרבים להזכיר את העובדה שהם הולכים לפסיכולוג, ולאו דווקא לפתרון של מצוקות גדולות. מקובל היום לפנות לפסיכולוג פרטי גם להתמודדות יום יומית, להכלה רגשית ולפתרון בעיות אישיות וחברתיות.

לא מפתיע אם כן שטיפולים פסיכולוגיים נחשבים למותרות עבור חלק מהאנשים, ולא רק בשל כך שהם יקרים באופן יחסי, אלא משום שהם לא תמיד נדמים כנדרשים כמו טיפולים רפואיים אחרים המשמשים להבראת הגוף.

אך חשוב לזכור שרפואת הנפש חשובה לא פחות ממכאובים פיזיים, וכי המחיר אינו גורם מכריע אם אנחנו סובלים מדיכאון, קשיים רגשיים, טראומות, חרדות או כל דבר אחר שמשבש את ההנאה האמיתית מהחיים.

כמה עולה פסיכולוג פרטי לאיכות החיים שלך?

בשורה התחתונה, עלות של פסיכולוג פרטי היא הרבה יותר מהכסף שמשלמים על הטיפול. העלות האמיתית היא בחקירת נבכי הנפש, בהגעה לעומקים רגשיים, בהבנה של מה שמניע אותנו, מגביל אותנו או מקשה עלינו.

מחיר טיפול פסיכולוגי הוא לא סתם מספר, אלא מה שנהיה מוכנים לשלם כדי לפתור את השדים שלנו עם עצמנו, אחת ולתמיד, וכך להגיע לחיים שבאמת רצינו לעצמנו, כאלה שבהם אנו שלמים, מסופקים וחופשיים מכל מצוקה.